вторник, 17 март 2015 г.

Най-киселият кисел на света

По този метод може да се сътвори и най-горчивата горчивка, и най-лютата лютивка... Аз, например, съм правила стипцавица :). Всъщност, като че ли киселото има най-много превъплъщения сред продуктите, знам ли...

Идеята е да съчетаем де-що се сетим кисело и получения кисел да замразим в хладилника като добавка към маринати, сосове и супи.


Съставки: зелев сок, лайм, лимон, киселец, джанки,  лимонова есенция, кисел, винен оцет, ябълков оцет, кисели краставички, зелен кисел домат, екстракт от каркаде, маточина (има силен аромат на лимон), шипка, кисело мляко.


Скъпата ми родина е може би единствената държава в Европа, където можеш да си купиш зелев сок за готвене от пазара. Но пък е може би и единствената страна от всички останали държави, предлагащи зелев сок по пазарите си, в която, ако си жена клиент, продавачът насреща (без значение мъж - жена) ти се подсмихва многозначително. Купувала съм от различни места и винаги задължително ми се подсмихват двусмислено. Не знам каква е тая работа и какъв точно е контекстът, но пък май вече съм свикнала и с други подобни подсмивки и неясни предразсъдъци...


Завирате зелевия сок, добавяте символично количество от всички останали съставки. Сгъстявате с малко от готовия кисел и преди да разсипете по формичките смесвате с лъжица кисело мляко. Замразявате във форми за лед. След като замръзне, за да освободите място, изсипвате кубчетата в пликче, което прибирате отново във фризера. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...