понеделник, 24 март 2014 г.

(почти)нова рубрика ПИКНИК



Колкото някои хора си падат по ХОРЕКА (хотели-ресторанти-кафетарии), толкова мен ме вълнува триединството ГОРЕПА (гори-реки-палатки).

Дайте ми на мене романтична закуска по развиделяване, на крак, под капака на партнъра, преди риболов. Ако пък оловна тиха облачност и лек дъждец сгушат още по-плътно картинката, направо кефът вече е несравним. (Имало даже официално мила диагноза за такива дъждомани като мен, оказа се, че терминът е pluviophile)
Дайте ми два спални чувала с ляв и десен цип – така че да се затварят в един общ.
Дайте ми мирис на дере, разделящо борова гора на два склона.
Дайте ми залез, разтекъл се в река Дунав.
Дайте ми обяд на гръцки плаж върху гигантска стара дървена макара от кабели.
Дайте ми вечеря край клековете на планинско езеро и сутришна разходка боса по мъховете около същото това езеро.
Дайте ми поляна, наръч сухи дърва, окастрени шишчета от храст, билков чай от конденз като този на язовир Широка поляна, малко сутришна мъгла над водата, следобедна дрямка в хамак, гмурване в студено езеро, в топло море…
Дайте ми каменисти реки, поточета и най-точета... 
И спокойно си задръжте печалбата от тотото, моловете, коктейлите и спа услугите...

Всичките тези натюр лирични отклонения са в чест на новата рубрика “Пикник” (!)
Тук по темата има вече натрупан заведен материал. Смятам обаче тази година, живот и здраве, да наблегна върху идеи и рецепти на открито, пък да видим...

Все пак стартирам официално с една идея. 
Сирене по шопски на жар. 
Трябва ви сирене, малко марината от пукани люти чушки в зехтин, домат, форма за мъфини, хартиени кошнички, алуминиево фолио и скара. Кошничките се поставят във формата. Сиренето се натрошава вътре. Залива се с малко от зехтина на маринованите пукани чушлета. Отгоре се накълцва домата. Може по едно пъдпъдъче яйце да се чукне, ако имате под ръка. 
Формата се загръща отвсякъде с фолиото и се запечатва.  Приготвя се на жар, до приятно запичане.





Няма коментари:

Публикуване на коментар

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...