вторник, 14 януари 2014 г.

От пиле мляко

Рецептата "Пиле в мляко" ме спечели с това, че е семпла и изчистена.
Версията тук е с пилешки бутчета, а не цяло пиле. Щеше ми се по някакъв начин да си щипна от вкуса, да опитам крайния резултат, колкото да задоволя любопитството си. Самата идея да преповтарям рецепти или да импровизирам върху чужди такива намирам за малко скучновата, с някои редки изключения, разбира се.
Продукти: пиле, мляко, портокал (има доста варианти с лимон), зехтин, сол, аз добавих и малко дижонска горчица, светъл соев сос и мъничко шафран.

Почистих и мариновах бутчетата в соев сос  и малко портокал и с помощта на четчица ги намазах с дижонска горчица. Запържих за 5-6 минутки в зехтин, колкото да добият загар и в крайна сметка  получих нещо като кадър от синхронното плуване, цял ансамбъл:

Прехвърлих бутчетата в подходящ съд. В останалата в тигана мазнина добавих млякото, докато заври. В това време върху пилето настъргах портокалова кора от половин портокал, малко шафран и посолих с тибетска сол.

Залях с горещото млеко и !!! получих още един кадър ала синхронно плуване, ансамбъл (ки-ки):

покрих съда с капак,

и поставих в предварително загрята на 180 градуса фурна. След час и малко извадих:

Много, много крехко и ароматно.  За моя изненада портокалът доминираше над шафрана.

Аз доволен. Съучастниците ми във вечерята още по-.

:)

Няма коментари:

Публикуване на коментар

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...